Na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu (TVZ) održan je poseban događaj u kojem su predstavnici Grada Šibenika studentima predstavili mogućnosti rada, zapošljavanja i života u ovom mediteranskom gradu. Događaj je organiziran u sklopu međunarodnog projekta URBACT Residents of the Future, koji se suočava s izazovima depopulacije malih gradova.

Predstavnici Grada Šibenika, Centra poduzetništva Trokut i Tvrđave kulture posjetili su Borongajski kampus TVZ-a kako bi studentima približili prednosti života i rada u Šibeniku. Fokus je bio na razvoju IT sektora, kreativnih industrija i poduzetništva, uz poseban naglasak na jedinstvene prilike koje grad nudi mladim stručnjacima.

Predstavnici Šibenika iskoristili su priliku za susret s dekanicom TVZ-a, prof. dr. sc. Janom Žiljak Gršić. Dekanica je istaknula važnost suradnje između akademske zajednice i lokalnih samouprava kako bi se mladima osigurale kvalitetne prilike za profesionalni razvoj. S njom se složila i Nikolina Gracin iz Odjela za gospodarstvo Grada Šibenika koja je izrazila nadu da je ovo početak snažnije suradnje manjih gradova s obrazovnim sektorom i fakultetima u Zagrebu.

Centar poduzetništva Trokut predstavio je Ivan Šoda, istaknuvši mogućnosti koje ovaj poduzetnički inkubator i coworking prostor nudi mladima za razvoj njihovih poslovnih ideja i profesionalnih ciljeva. Ivana Lučev, predstavnica Tvrđave kulture, studentima je približila potencijal Šibenika u kreativnim industrijama i značaj grada kao doma međunarodno priznatih kulturnih događanja.

Studenti su sa zanimanjem poslušali priče o mogućnostima života i rada u Šibeniku te ostali pomalo iznenađeni, budući da se nijedan grad prije nije na ovakav način predstavio studentima. Mnogi su priznali da nikada nisu razmišljali o opciji preseljenja u manji, manje poznat grad, već su svoja promišljanja uglavnom usmjeravali prema većim gradovima ili inozemstvu. U provedenoj anketi, velika većina studenata izjavila je da aktivno razmišlja o tome gdje će živjeti nakon završetka fakulteta, no čak 70% njih još nije donijelo konačnu odluku. Ovi podaci naglašavaju važnost aktivne promocije gradova i informiranja mladih o mogućnostima zapošljavanja i kvaliteti života u manjim sredinama. Dok veliki gradovi stalno promiču svoj imidž kroz glazbu, filmove, sport i kulturu, manji gradovi poput Šibenika moraju pronalaziti inovativne načine kako bi se približili mladima.

Ovaj događaj pokazuje kako sinergija između obrazovnih institucija i lokalnih zajednica može potaknuti inovacije i osigurati bolje uvjete za mlade. Šibenik se profilira kao grad budućnosti za mlade stručnjake, kombinirajući mediteranski način života s modernim poslovnim mogućnostima.

Categories: Vijesti@TVZ

Skip to content