Elektrotehnički odjel Tehničkog veleučilišta u Zagrebu 22. siječnja 2025. godine otvorio je svoja vrata brojnim gostima iz akademske zajednice, srednjih škola i industrije. Događaj je bio osmišljen u dva ključna segmenta: prvi dio posvećen je okruglom stolu na kojem su raspravljani najnoviji trendovi u strukovnom obrazovanju, dok je drugi dio bio prilagođen maturantima, pružajući im detaljan uvid u studijske programe i brojne mogućnosti koje nudi Elektrotehnički odjel.

Okrugli stol: „Može li modularna nastava doprinijeti boljoj povezanosti srednjih strukovnih škola i visokog obrazovanja?“

Okrugli stol je bio ključni dio programa Dana otvorenih vrata, a otvorili su ga dekanica TVZ-a, prof. dr. sc. Jana Žiljak Gršić, i pročelnik Elektrotehničkog odjela, doc. dr. sc. Stjepan Tvorić, uvodnim riječima u kojima su istaknuli važnost prilagodbe obrazovanja potrebama suvremenog tržišta rada. Moderator događaja bio je Vatroslav Zuppa Bakša, predavač s Elektrotehničkog odjela.

Na okruglom stolu sudjelovali su brojni ugledni predstavnici akademske zajednice, srednjih škola i industrije. U ime Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, raspravi su se pridružili prof. dr. sc. Jana Žiljak Gršić, dekanica, mr. sc. Dubravko Žigman, prodekan za financije, nabavu i investicije, doc. dr. sc. Lidija Tepeš Golubić, prodekanica za znanost, projekte i vanjsku suradnju, doc. dr. sc. Stjepan Tvorić, pročelnik Elektrotehničkog odjela, dr. sc. Mladen Sokele i Goran Vujisić, zamjenici pročelnika te nastavnici dr. sc. Sanja Morić, dr. sc. Anđa Valent, dr. sc. Reni Banov i mr. sc. Andrea Bednjanec.

Strukovne škole predstavljali su ravnatelji i nastavnici iz cijele Hrvatske, uključujući ravnatelja Dubravka Diklića iz Strojarske tehničke škole Fausta Vrančića, dr. sc. Vladimira Krstića iz I. tehničke škole Tesla, Darka Špoljara iz Strukovne škole Đurđevac, te nastavnika Dalibora Pekasa iz Tehničke škole Ruđera Boškovića. Također, sudjelovali su ravnatelj Renato Matejaš iz Elektrotehničke škole, Marko Vujnović iz Tehničke škole za računalstvo i mrežne djelatnosti, Stjepan Mudifaj iz Strojarske tehničke škole Frana Bošnjakovića, Miroslav Antolčić iz Srednje strukovne škole Velika Gorica, te ravnateljica Dubravka Borko i nastavnik Đuro Leščić iz Srednje škole Vrbovec. Uz njih, svoje viđenje su iznijeli ravnatelji Marko Kovačević iz Srednje škole Jelkovec, Dražen Blažeka iz Tehničke škole Čakovec, Tomislav Antolović iz Elektrostrojarske obrtničke škole te nastavnik Antonio Milde iz Tehničke škole Daruvar.

Industrijski sektor zastupali su Denis Benčec iz Končara i Petra Subašić iz HEP-a, koji su u raspravi istaknuli važnost suradnje obrazovnih institucija s gospodarstvom. Medijsku podršku događaju pružile su Ramona Ščuric iz portala Srednja.hr te Ana Dasović iz 24sata, a ekipa HRT-a posjetila nas je i snimila prilog za popularnu emisiju Dobro jutro, Hrvatska. Snimanje je započelo u jutarnjim satima, a atmosfera je bila ispunjena pozitivnom energijom i veseljem. Prilog je prikazao naš rad, aktivnosti i sve ono što nas izdvaja.

Zaključci diskusije na okruglom stolu istaknuli su nekoliko ključnih izazova s kojima se suočava implementacija modularne nastave u tehničkim zanimanjima. Jedan od glavnih problema je što eksperimentalna provedba modularnog obrazovanja još uvijek nije dovoljno zastupljena u području tehničkih struka, čime se otežava precizno vrednovanje njenog učinka.

Nadalje je nejasno koliko je modularna nastava učinkovita u odnosu na postojeće metode, što unosi dodatnu nesigurnost u provedbu reforme.

Uz to, istaknuto je kako mnoge škole nisu u potpunosti spremne za uvođenje modularne nastave zbog nedostatka odgovarajuće opreme i infrastrukture koja bi omogućila kvalitetnu realizaciju nastave u skladu s novim pristupom. Dok su neke škole pokazale spremnost i prilagodile svoje resurse, druge su suočene s ograničenjima koja ometaju provedbu zamišljenih promjena.

Dodatno, sudionici su upozorili na činjenicu da određeni kurikulumi tehničkih struka nisu mijenjani još od 1996. godine. Ovo jasno ukazuje na potrebu za nužnim reformama kako bi se obrazovni sustav prilagodio suvremenim zahtjevima tržišta rada i omogućio učenicima stjecanje kompetencija koje odgovaraju aktualnim tehnologijama i praksi u industriji. Još jedan važan izazov je činjenica da kurikulumi modularne nastave trenutno nisu javno objavljeni, što dodatno povećava osjećaj neizvjesnosti u školama.

Pozitivni aspekti modularne nastave istaknuti tijekom okruglog stola uključuju njezinu fleksibilnost i usmjerenost na praktično učenje. Modularna struktura omogućuje učenicima stjecanje specifičnih kompetencija prilagođenih potrebama tržišta rada unutar kraćih vremenskih razdoblja, čime se osigurava brža primjena naučenih znanja u stvarnim radnim okruženjima. Sudionici su naglasili i važnost integracije teorijskih i praktičnih vještina, što omogućuje učenicima bolje razumijevanje tehničkih izazova i njihovo učinkovito rješavanje.

Denis Benčec, predstavnik Končara, naglasio je kako je ključno da obrazovni sustav prati ubrzane promjene u industriji. Naglašena je i važnost kontinuirane suradnje škola, visokog obrazovanja i industrije kako bi obrazovni programi ostali relevantni i usklađeni s tehnološkim i gospodarskim potrebama.

Ramona Ščuric, predstavnica portala Srednja.hr, istaknula je da u modularnoj nastavi više nema klasičnih udžbenika ni štrebanja, što omogućuje učenicima aktivnije i praktičnije sudjelovanje u učenju. Prema povratnim informacijama iz eksperimentalne provedbe, učenici i ravnatelji zadovoljni su ovim modelom. Dodala je kako je, iz perspektive ekonomske struke iz koje dolazi, modularna nastava ogroman korak naprijed jer bolje priprema učenike za stvarne izazove i zahtjeve radnog okruženja. Prisjetila se vlastitog iskustva iz srednje ekonomske škole, naglasivši kako tada nije imala priliku za toliko prakse i učenja temeljenog na radu, što je ključno za kvalitetnu pripremu učenika za buduću karijeru.

Tehničko veleučilište u Zagrebu aktivno će raditi na jačanju veze između visokog i srednjeg obrazovanja, informirajući svoje studente o budućim potrebama škola za stručnim nastavničkim kadrom. Na taj način mogu svojim znanjem i inovativnim pristupom doprinositi modernizaciji nastave i prijenosu suvremenih vještina na nove generacije učenika.

Također, TVZ nudi niz edukacijskih programa putem vaučera, prijavljenih Agenciji za znanost i visoko obrazovanje, koji predstavljaju vrijednu opciju za nastavnike zainteresirane za jačanje svojih kompetencija i prilagodbu izazovima modularne nastave.

Programi uključuju:

  • Napredne tehnologije računalnih mreža,
  • Osnove računalnih mreža, kibernetička sigurnost i zakonodavstvo,
  • Računalne mreže i uvod u kibernetičku sigurnost,
  • Osnove kibernetičke sigurnosti, analitičke vještine za mrežnu analizu i zakonodavni okviri,
  • Cjeloviti razvoj aplikacija i IT operacije temeljene na Pythonu, Linuxu i kontejnerima,
  • Projektiranje podatkovnog centra,
  • Nadzor i upravljanje podatkovnim centrom,
  • Modeliranje i simuliranje s MATLAB programskim paketom.

Prezentacija za maturante: Spoj teorije i prakse

Drugi dio Dana otvorenih vrata bio je posvećen maturantima, a započeo je uvodnim riječima dekanice prof. dr. sc. Jane Žiljak Gršić i pročelnika doc. dr. sc. Stjepana Tvorića. U svom obraćanju, dekanica i pročelnik srdačno su pozdravili buduće studente i njihove profesore, naglašavajući mogućnosti koje Elektrotehnički odjel nudi kroz inovativne obrazovne programe, suvremeno opremljene laboratorije i atraktivne karijerne perspektive.

Nakon uvodnog dijela, Vatroslav Zuppa Bakša, pred. predstavio je Elektrotehnički odjel kroz prezentaciju koja je maturantima pružila uvid u ključne aspekte studija i praktičnih aktivnosti. Potom su laboranti Antonio Cvetković, Ivan Črnjak, Manuel Lonić i Dario Sente poveli maturante u četiri grupe na obilazak laboratorija. Posjetitelji su tijekom obilaska imali priliku razgledati Laboratorij za procesna računala, Laboratorij za transformatore i električne strojeve, Laboratorij za OE i MUE, Laboratorij za ugradbena računala, Laboratorij za upravljanje i regulaciju, Laboratorij za telekomunikacije, Laboratorij za elektroničke sklopove te Laboratorij za visokofrekventnu i mikrovalnu elektroniku.

U svakom laboratoriju maturantima su prikazane praktične vježbe i primjeri stvarnih projekata koje studenti svakodnevno izvode, čime su dobili uvid u praktičnu primjenu teorijskog znanja.

Događaj je zaključen interaktivnim kvizom, koji je testirao znanje i vještine maturanata. Najuspješniji sudionici osvojili su vrijedne nagrade koje je osigurao Končar. Prvo mjesto osvojio je učenik J.M. iz Tehničke škole za računalstvo i mreže djelatnosti, drugo mjesto učenik K.I. iz Tehničke škole Zagreb te treće mjesto učenik F.P. iz Elektrotehničke škole Zagreb. Uz to, svi maturanti dobili su sendviče, sponzorirane od strane Roxtec Croatia te majice koje je osigurala tvrtka Vertiv. Na majicama je predstavljena i maskota Elektrotehničkog odjela koju je izradila studentica Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, Ana Ilić.

Zahvaljujemo svim sudionicima i veselimo se budućim susretima!

Skip to content